Business inovace pomocí Teorie omezení,
Termín konání: V současnosti není vypsán veřejný termín. V případě zájmu o školení pro Vaši společnost nás prosím kontaktujte na goldratt@goldratt.cz.
Úvodní jednodenní kurz použití Teorie omezení Dr. Goldratta pro inovace produktů a služeb včetně inovace odpovídající obchodní nabídky a business modelu.
Kurz je zaměřen na 1.část procesu Business inovace- zlepšení nabídky hodnoty pro daný trh.
Definice Business inovace podle TOC:
Vytvoření takové hodnoty pro zákazníka, která odstraňuje zásadní omezení/limit způsobem, který dříve nebyl možný a v takovém rozsahu, že to žádný velký konkurent nedokáže napodobit.
Nová tržní hodnota se vytváří pomocí tří pohledů:
- zákaznický pohled
- Logická analýza hlavních “nežádoucích následků” současného stavu z hlediska zákazníků
- Definování klíčového konfliktu skupiny zákazníků
- tržní pohled
- Logická analýza nenaplněných potřeb různých tržních segmentů
- Změna extrémních zákazníků na hlavní tržní segment
- produktový pohled
- Analýza dopadu kvantitativních změn parametrů našich produktů
- Navýšení parametrů (když už výrobek existuje, co ještě může dělat…)
- Eliminace parametrů (kdyby byl náš produkt bez …)
- Zlepšení parametrů (kdyby poskytoval více …
- Redukování parametrů (kdyby měl méně XXX, tak …)
Kurz ukáže unikátní metodologii a nástroje Teorie omezení, které navozují nekonvenční myšlení pro vytvoření vyjímečné hodnoty v očích zákazníků.
Účastníci kurzu se prakticky seznámí s nástroji Teorie omezení (Thinking Processes) a jejich použití pro re-definování hodnoty produktů a služeb.
Během procesu re-definování hodnoty produktů a služeb účastníci použijí následující nástroje Teorie omezení:
- Analýza Nežádoucích následků současného stavu (Undesirable Effects)
- Mrak klíčového konfliktu zákazníků a jeho řešení (Core Conflict Cloud)
- Logický strom současné reality (Current Reality Tree)
- Logický strom budoucí reality (Future Reality Tree)
Pro více informací o kurzu nás kontaktujte na goldratt@goldratt.cz
Popis procesu Business inovace:
Proces Business inovace pomocí Teorie omezení obsahuje 3 základní části:
- Zlepšení nabídky hodnoty produktů a služeb
- Analýza hodnoty
- Koncepční návrh
- Vyhodnocení konceptu
- Nový odpovídající business model
- Design nového business modelu
- Design procesu pro získání podpory nového business modelu
- Sladění business cílů
- Plán realizace
- Rozdílová analýza
- Logický strom nezbytných předpokladů přechodu
- Implementační projekt řízený pomocí Gates a Critical Chain
“Skutečná cesta objevů nespočívá v hledání nových krajin, ale ve schopnosti nového pohledu.”
Marcel Proust