Business inovace pomocí Teorie omezení,

Termín konání: V současnosti není vypsán veřejný termín. V případě zájmu o školení pro Vaši společnost nás prosím kontaktujte na goldratt@goldratt.cz.

Úvodní jednodenní kurz použití Teorie omezení Dr. Goldratta pro inovace produktů a služeb včetně inovace odpovídající obchodní nabídky a business modelu.

Kurz je zaměřen na 1.část procesu Business inovace- zlepšení nabídky hodnoty pro daný trh.

Definice Business inovace podle TOC:

Vytvoření takové hodnoty pro zákazníka, která odstraňuje zásadní omezení/limit způsobem, který dříve nebyl možný a v takovém rozsahu, že to žádný velký konkurent nedokáže napodobit.

Nová tržní hodnota se vytváří pomocí tří pohledů:

  1. zákaznický pohled
    • Logická analýza hlavních “nežádoucích následků” současného stavu z hlediska zákazníků
    • Definování klíčového konfliktu skupiny zákazníků
  2. tržní pohled
    • Logická analýza nenaplněných potřeb různých tržních segmentů
    • Změna extrémních zákazníků na hlavní tržní segment
  3. produktový pohled
    • Analýza dopadu kvantitativních změn parametrů našich produktů
    • Navýšení parametrů (když už výrobek existuje, co ještě může dělat…)
    • Eliminace parametrů (kdyby byl náš produkt bez …)
    • Zlepšení parametrů (kdyby poskytoval více …
    • Redukování parametrů (kdyby měl méně XXX, tak …)

Kurz ukáže unikátní metodologii a nástroje Teorie omezení, které navozují nekonvenční myšlení pro vytvoření vyjímečné hodnoty v očích zákazníků.

Účastníci kurzu se prakticky seznámí s nástroji Teorie omezení (Thinking Processes) a jejich použití pro re-definování hodnoty produktů a služeb.

Během procesu re-definování hodnoty produktů a služeb účastníci použijí následující nástroje Teorie omezení:

  • Analýza Nežádoucích následků současného stavu (Undesirable Effects)
  • Mrak klíčového konfliktu zákazníků a jeho řešení (Core Conflict Cloud)
  • Logický strom současné reality (Current Reality Tree)
  • Logický strom budoucí reality (Future Reality Tree)

Pro více informací o kurzu nás kontaktujte na goldratt@goldratt.cz

 


Popis procesu Business inovace:

Proces Business inovace pomocí Teorie omezení obsahuje 3 základní části:

  1. Zlepšení nabídky hodnoty produktů a služeb
    1. Analýza hodnoty
    2. Koncepční návrh
    3. Vyhodnocení konceptu
  2. Nový odpovídající business model
    1. Design nového business modelu
    2. Design procesu pro získání podpory nového business modelu
    3. Sladění business cílů
  3. Plán realizace
    1. Rozdílová analýza
    2. Logický strom nezbytných předpokladů přechodu
    3. Implementační projekt řízený pomocí Gates a Critical Chain

“Skutečná cesta objevů nespočívá v hledání nových krajin, ale ve schopnosti nového pohledu.”

                                                                                                                                       Marcel Proust